Καρδιαγγειακή υγεία και χοληστερόλη

Συμβουλές άσκησης για ασθενείς

Διατροφικές οδηγίες για τους ασθενείς σας

Μπορείτε να συμβουλεύσετε τους ασθενείς σας για τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να αυξήσουν τη φυσική τους δραστηριότητα με σκοπό να βελτιώσουν την υγεία τους.

Οι Eυρωπαϊκές οδηγίες52 που είναι βασισμένες στις συστάσεις του Π.Ο.Υ. προτείνουν 30 λεπτά, κατ’ελάχιστον, σωματικής δραστηριότητας μέτριας έντασης 5 ημέρες την εβδομάδα ή τουλάχιστον 20 λεπτά έντονης αερόβιας δραστηριότητα 3 ημέρες την εβδομάδα.

Οι Αμερικάνικες οδηγίες προτείνουν τα ακόλουθα, για ενήλικες 19-64 ετών προκειμένου να παραμείνουν υγιείς52

  • Τουλάχιστον 150 λεπτά, μέτριας έντασης αερόβια γυμναστική, όπως το ποδήλατο ή το γρήγορο περπάτημα, εβδομαδιαίως και
  • Ασκήσεις ενδυνάμωσης, δύο ή περισσότερες ημέρες την εβδομάδα, κατά τις οποίες συμμετέχουν όλες οι κύριες μυϊκές ομάδες (τα πόδια, οι γοφοί, η πλάτη, η κοιλιά, το στήθος, οι ώμοι και τα χέρια)

Εναλλακτικά

  • 75 λεπτά έντονης αερόβιας δραστηριότητας την εβδομάδα, όπως το τρέξιμο ή τέννις
  • Ασκήσεις ενδυνάμωσης, δύο ή περισσότερες ημέρες την εβδομάδα, κατά τις οποίες συμμετέχουν όλες οι κύριες μυϊκές ομάδες ( τα πόδια, οι γοφοί, η πλάτη, η κοιλιά, το στήθος, οι ώμοι και τα χέρια)

Εναλλακτικά

  • Ένας συνδυασμός μέτριας και έντονης αερόβιας δραστηριότητας κάθε εβδομάδα. Για παράδειγμα, δύο φορές τρέξιμο των 30 λεπτών συν 30 λεπτά γρήγορο περπάτημα, το οποίο ισοδυναμεί με 150 λεπτά μέτριας αερόβιας δραστηριότητας και
  • Ασκήσεις ενδυνάμωσης, δύο ή περισσότερες ημέρες την εβδομάδα, κατά τις οποίες συμμετέχουν όλες οι κύριες μυϊκές ομάδες (τα πόδια, οι γοφοί, η πλάτη, η κοιλιά, το στήθος, οι ώμοι και τα χέρια)

Η μέτριας έντασης δραστηριότητα περιλαμβάνει το γρήγορο περπάτημα, το αερόμπικ στο νερό, το ποδήλατο σε επίπεδο έδαφος ή με λίγη κλίση, το τέννις, την πεζοπορία, το μπάσκετ κ.ά.

Η σωματική δραστηριότητα δεν χρειάζεται να είναι σκληρή ή μεγάλης διάρκειας για να είναι ευεργετική. Αντί για μία συνεχόμενη ώρα γυμναστικής, 3 μικρές διακεκομμένες προπονήσεις των 20 λεπτών είναι εξίσου ευεργετικές. Αλλά και αν δεν έχουμε χρόνο να γυμναστούμε, μπορούμε να βρούμε ευκαιρίες για να περπατήσουμε περισσότερο.

TOP